Heb je een eigen bedrijf? Dan heb je waarschijnlijk ook een eigen website of webshop. Op deze website of webshop verkoop je jouw producten of bied je diensten aan die ervoor zorgen dat jouw business draait. Uiteindelijk zorgt je website of webshop dus voor inkomsten, maar hoe pak je dit nou slim aan? Je wilt natuurlijk steeds verder groeien en steeds meer verkopen of diensten kunnen aanbieden. Dit doe je in eerste instantie door je website vindbaar te maken. Wanneer je website vindbaar is voor je doelgroep kan je ze op de website zelf overtuigen om iets bij jou te laten kopen. Wanneer dit lukt draai je business. In deze blog geven we je een aantal handige tips die je kunnen helpen bij het optimaliseren van je website! Benieuwd naar onze tips? Lees dan zeker verder!

Vindbaar en zichtbaar worden

In eerste instantie is het belangrijk dat je vindbaar bent voor je doelgroep. Dit kan je op verschillende manieren realiseren. Denk bijvoorbeeld aan het vindbaar worden en zijn in Google. Google is een de meest bekende zoekmachine. Via Google worden er miljoenen zoekopdrachten per dag gedaan. Wanneer jouw website vindbaar is tussen al die verschillende resultaten ontvang je bezoekers. Via een internet marketing bureau zorg je ervoor dat je aan de juiste punten op je website werkt. In eerste instantie is het belangrijk om te onderzoeken waar jouw doelgroep op zoekt, om vervolgens goede landingspagina’s hiervoor te bouwen. Wanneer dit lukt zorg je ervoor dat je potentiële klanten als bezoekers op je website komen. Dit is de eerste stap. Je kan dit op verschillende manieren doen. Denk bijvoorbeeld aan SEO (search engine optimization) waarbij je je vooral focust op organische zoekresultaten. Dit is een lange termijn strategie wat vooral in het begin investeren is. Via Google Ads kan je sneller bovenaan in Google komen en gevonden worden. Google Ads uitbesteden is een slim idee, zeker wanneer je geen verstand van SEA zaken hebt.

Overtuigen op je website

Het is vervolgens belangrijk om je potentiële klanten (de bezoekers) op je website over te halen om iets bij je te kopen/bestellen of een dienst af te nemen. Je doet dit door bepaalde dingen weg te geven zodat deze bezoekers zijn of haar gegevens achterlaat. Uiteindelijk kan je met deze gegevens opvolging geven waardoor je uiteindelijk je potentiële klant kan overhalen. Het is belangrijk om daadwerkelijke waarde toe te voegen.